ЧИТАННЯ
Усі практичні роботи фотографувати та присилати у Вайбері!
16 - 17 березня 2020 року (понеділок-вівторок)
Класна робота
Тема: Нема в світі краще, як своя країна
16 - 17 березня 2020 року (понеділок-вівторок)
Класна робота
Тема: Нема в світі краще, як своя країна
Легенда про Україну
https://www.youtube.com/watch?v=6d_HBYyAEv0
Завдання з підручника: відповідати на питання ст. 90-91.
19 березня 2020 року (четверг)
Класна робота
Тема:ЯКИМИ БУЛИ ЗАПОРОЖЦІ?
https://www.youtube.com/watch?v=NsidAJbjcT8
Завдання з підручника: прочитата ст. 91-92, відповідати на питання.
Розгадати козацькі ребуси:
20 березня 2020 року (п'ятниця)
Урок позакласного читання
Тема: Давно те діялось
Розглянь ілюстрації обкладинок книжок.
10 квітня 2020 рік
Урок позакласного читання
Тема уроку: Цікаво знати
13 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Нотна абетка. М.Чумарна "До ре мі фа соль ля сі до"
Марія Чумарна
Перегляд відео "Біографія М.Чумарної"
https://www.youtube.com/watch?v=TJh5TU5m4Kk
- Про які дерева йдеться у вірші?
- Чому, на твою думку, авторка назвала вірш «Наші дерева»? Що нового ти довідався/довідалася, прочитавши вірш?
* Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша.
** Яке з дерев є чарівником лісу? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка? Прочитай.
Завдання з підручника: відповідати на питання ст. 90-91.
19 березня 2020 року (четверг)
Класна робота
Тема:ЯКИМИ БУЛИ ЗАПОРОЖЦІ?
https://www.youtube.com/watch?v=NsidAJbjcT8
Завдання з підручника: прочитата ст. 91-92, відповідати на питання.
Розгадати козацькі ребуси:
20 березня 2020 року (п'ятниця)
Урок позакласного читання
Тема: Давно те діялось
Розглянь ілюстрації обкладинок книжок.
Яка з
книжок тобі знайома? Де і коли відбулася зустріч з
книжкою? Що цікавого ти довідався(лася), розглянувши
або прочитавши книжку? Розкажи.
Поміркуй! Кого називали лицарями?
Прочитай легенду про Софію Київську! (за посиланням)
https://natalyagurkina.ucoz.ua/publ/opovidannja_legendi/legenda_pro_sofiju_kijivsku/6-1-0-53
Розгадай кросворд!
МІСТО ЛЕВА
Народна легенда
2. Чому старець назвав це місце “недобрим”?
3. Що відповів князь старцеві?
4. Як відбулася зустріч князя з левом?
5. Як і чому назвав себе князь?
6. Чому в цьому місці почали селитися люди?
Домашня робота: знайдіть легенду про своє місто (або село,селище) і розкажіть її. (записати відео або аудіо з легендою і скинути у Вайбері).
1. За вірою
князь був…
2. Ярослава
називали…
3. Всередині
у храмі, як у …
4. Назва
храму означає..
30 березня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Якими були запорожці? "Богатирі"(продовження)
Продовжувати опрацьовувати підручник ст. 91-92.
Домашня робота: намалювати богатиря (як ви його уявляєте,пофантазуйте!). (малюнок скинути у Вайбері!)
31 березня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: З історії українських міст. "Як постало місто Львів"
Прочитати легенду і дати відповіді на питання!
Класна робота
Тема уроку: З історії українських міст. "Як постало місто Львів"
Прочитати легенду і дати відповіді на питання!
МІСТО ЛЕВА
Народна легенда
Один князь поїхав на лови. Він полював цілий день, а увечері став на спочинок разом зі своїм почтом біля підніжжя високої гори. Аж підходить до вогнища старець і каже:
- Недобре місце ти вибрав, князю. Ця гора називається горою Лева. У ній печера, а в тій печері живе величезний лев-людожер. Щоночі він виходить з печери і йде на пошуки поживи. Багато людей загинуло, і зрештою люди пішли з цих місць. А цієї ночі Леву не доведеться далеко ходити на лови, якщо ти не втечеш звідси. Рятуй своє життя, князю.
- Мисливець не тікає від дичини, а полює на неї, - спокійно відказав князь.
- Якщо визволиш цей край від людожера, люди повік-віку будуть вдячні тобі,- вклонившись, відповів старець і пішов.
Коли настала ніч, князь не ліг спати. З мечем у руках він чатував біля печери. І от наче грім гримнув вдалині – це ревів лев, що прокинувся голодний та лютий.
І коли голова чудовиська показалася у отворі печери, князь змахнув мечем і щосили опустив його на могутню шию звіра. Від лев’ячого реву здригнулися гори, і мертвий звір гримнувся на землю.
На честь своєї перемоги князь взяв собі ім’я Лев, а зображення звіра помістив на свій герб. На сусідній горі, ще вищій від гори Лева, князь Лев збудував замок.
Невдовзі біля підніжжя цієї гори почали селитися люди, сподіваючись на захист могутнього князя Лева від ворогів. Тож місто, що незабаром тут постало, почали називати містом Лева, або Львовом.
- Дайте відповіді на питання за змістом тексту:(усно)
1. Де зустрівся князь зі старцем?2. Чому старець назвав це місце “недобрим”?
3. Що відповів князь старцеві?
4. Як відбулася зустріч князя з левом?
5. Як і чому назвав себе князь?
6. Чому в цьому місці почали селитися люди?
2 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема: Мудра квіточка. "Краса і здоров'я - цілий рік"
Перегляд відео
- Сьогодні ми поговоримо про квіти. Не лише про ті, які гарно виглядають та солодко пахнуть, а й ті, що дарують красу і здоров'я.
(прочитати легенду)
Краса і здоров'я - цілий рік
Був час на землі, коли між квітами почалася незгода. Запишалися Лілія, Тюльпан, Нарцис, Троянда, що тільки вони потрібні людям, бо приносять їм насолоду своєю красою і незрівнянними пахощами.
- Навіщо засмічувати землю отим Любистком, Волошками, Барвінком, Деревієм? Ні виду, ні запаху. Вся земля має цвісти тільки нами, - вирішили вони.
Образилися інші квіти, звернулися до Бога. Зібрав він усі квіти на раду, де кожна з них доводила свою правоту. І лише одна якась квіточка не обзивалася жодним словом.
- А ти чого мовчиш? – звернувся до неї Бог.
- Гірко мені слухати оту хвальбу. Раз ми є на землі, отже має бути на ній місце усім нам. Та мене турбує інше. Ти дав нам, Господи, дуже короткий вік. Дуже мало ми милуємо людей своєю красою. Прийде зима, і сумно людям без нас. Продовж нам віку, щоб ми могли служити їм цілий рік.
Бог спитав:
- А як звати тебе мудра квіточко?
- Нема в мене імені, Господи.
- В неї ще й імені нема, а пхається до Бога з порадами! – закричали пишні квіти.
- Буде тобі ім’я, - сказав Бог. Віднині і довіку бути тобі Безсмертником.
Відтоді став Безсмертник тією квіткою, що дарує нам красу і здоров’я цілий рік.
- Як ти думаєш, чому легенда має таку назву?
- Чому, на твою думку,між квітами почалася суперечка?
- Яка з квіток виявилась наймудрішою?Чому ти так вважаєш?
Відшукай назви квітів та зафарбуй їх
Домашня робота: знайти і вивчити вірш про улюблену квітку.(записати відео або аудіо звук и скинути у Вайбері)
(записати на окремому аркуші!)
6 квітня 2020 рік
Діагностична робота №7
Робота з літературним твором
Ознайомлення з віршом О. Дерманського "Чудо із чудес", ст. 109 у підручнику (прочитати).
(записати на окремому аркуші!)
6 квітня 2020 рік
Діагностична робота №7
Робота з літературним твором
Гарні красиві діла
(прочитати текст)
Серед
поля стоїть маленька хатинка, її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися
й пересидіти в теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в
лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці і дивилися, як із
неба ллє, мов із відра.
Коли
це бачать: до хатинки біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть з іншого села.
Одяг на ньому був мокрий, як хлющ. Він тремтів од холоду, перший із тих
хлопців, що сиділи в сухому одязі, сказав:
-Як же ти змок на дощі. Мені шкода тебе...
Другий теж промовив красиві й
жалісливі слова:
- Як страшно опинитись у зливу серед поля. Я співчуваю тобі...
А
третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому
хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.
Гарні
не красиві слова. Гарні красиві діла.
(Дати письмово відповіді на питання на окремому аркуші паперу)
1. Скільки хлопчиків було у лісі спочатку?
а)
двоє; б) троє; в) п’ятеро.
2. Хто розповів цю історію?
Цю
історію розповів ____________ .
3. Запиши два запитання до тексту.
Де… ?
Хто…?
4. Яку пораду ти можеш дати першим двом хлопцям?
Відповідь запиши.
7 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Чудеса повсюди. С. Дерманський "Чудо із чудес". Виразне читання
Про автора з яким сьогодні знову зустрічаємось - Сашко Дерманський
Ознайомлення з віршом О. Дерманського "Чудо із чудес", ст. 109 у підручнику (прочитати).
- Яку назву має вірш? Що таке чудо, на вашу думку?
- Що вам відомо про чудеса?
Перегляньте відео "7 чудес Світу" та "7 чудес України"
Домашня робота з підручника: ст. 109, читати виразно, відповідати на питання.
9 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Відкриття Левенгука. П.Утевська "У краплині води"
9 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Відкриття Левенгука. П.Утевська "У краплині води"
Прочитати оповідання "У краплині води" в підручнику ст. 110-111(відповідати на питання)
Антоні Левенгук та його мікроском
https://www.youtube.com/watch?v=dTDZ0i0eHAwАнтоні Левенгук та його мікроском
Винахід мікроскопа А.Левенгуком
10 квітня 2020 рік
Урок позакласного читання
Тема уроку: Цікаво знати
1. Розглянь ілюстрації обкладинок книжок.
- Чи можна за малюнками на обкладинках і назвами книжок
визначити, про що або про кого в них розповідається?
- Як ти думаєш, зміст книжок допоможе розкрити тему
уроку? Що допоможе переконатися у правильності твоєї
відповіді?
- На якій з обкладинок книжок написане прізвище автора? Ти погодишся з висновком,
що це книжка — збірка творів одного автора?
- Чи можна стверджувати, що інші книжки є також
збірками? Чому?
2. Встанови відповідність книжки з поняттями.
Авторська
книжка-збірка
Книжка-збірка
багатьох
авторів
Цікавинка про книги.
Домашня робота: у домашній бібліотечці знайди
книжки, які про щось цікаве можуть розповісти тобі й
твоїм однокласникам. Орієнтуйся при виборі книжки
на малюнки, на прізвища авторів, які є в книжці, на
назву самої книжки.(після карантину принести до школи)
13 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Нотна абетка. М.Чумарна "До ре мі фа соль ля сі до"
Марія Чумарна
Перегляд відео "Біографія М.Чумарної"
https://www.youtube.com/watch?v=TJh5TU5m4Kk
- Сьогодні ви ознайометесь з однієї із праць Марії Чумарної "До ре мі фа соль ля сі до". Прочитайте та дайте відповіді на питання.
- Як ви думаєте, чому авторка дала твору "музичну назву"?
- Що для вас виявилось новим у творі?
- Як ви вважаєте, бабуся полікувала настрій онучки?
- Що або хто тобі допомагає "лікувати" поганий настрій?
- Придумай продовження твору і розкажи.
14 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Дивовижні хмари. Е. Давиденко "Хмари"
Розгадайте ребус і зрозумієте про що ми сьогодні почитаємо...
1 = М
- Так, це хмара. Сьогодні ви ознайометесь із твором Елли Давиденко "Хмари". Прочитати та відповісти на питання.
Прочитати твір "Хмари" у підручнику ст. 112-113
Переглянути відео "Незвичайні хмари"
Домашня робота: дізнатися та розказати як утворюються купчасті, шаруваті, перисті хмари.
16 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Любіть і бережіть природу свого краю! В. Чухліб "Лісова дивина"
Сьогодні ви ознайометесь із українським письменником, журналістом, громадським діячем, літературознавецем - Чухліб Васильом Васильовичем.
Деякий час учителював та працював журналістом у м. Добропіллі на Донеччині, а потім разом з сім'єю переїхав до м. Українка Обухівського району на Київщині. Не менш відомим він став завдяки своїм оповіданням та казкам для дітей.
Творчість Василя Чухліба відзначено літературними преміями. Окремі твори письменника видавалися за кордоном, де перекладалися багатьма мовами; багато його оповідань і казок увійшли до підручників і читанок для молодших класів.
А ми з вами детальніше ознайомимось із оповіданням "Лісова дивина"(прочитати)
ЛІСОВА ДИВИНА
Щусь, щусь, попід соснами, попід березами — і вже півкошика товстеньких боровичків і у Тарасика, і в Миколки. А
від Тетянки гриби чомусь ховаються. Лише одного
боровичка знайшла і кілька сироїжок.
— Знаєш що, збирай краще квіти. Принесеш мамі букет,
— порадив їй Тарасик.
Квітів у лісі багато. Онде на
галявинці золотавіють цмин,
звіробій, ліловіє верес, у видолинку
цвітуть дикі рожі, деревій. І ще різні
квіти, назв яких Тетяна й не знає.
— А це що за дивина! —
зупиняється вона навпроти
незнайомої квітки.
Над кущем пухнастого листя
немовби вежа височіє, усипана
великими жовтими квітами.
— Угадала, — сміється
Тарасик. — Ця квітка так і
називається — дивина. А ще —
ведмеже вухо.
Справді, ці листочки ніби ведмедячі вуха —
такі волохаті.
— І заячий холодок у лісі росте, і зозулин
льон, і вовчі ягоди, — розповідають Тетянці
Тарасик та Миколка.
Набігалися по лісу, можна й перепочити
ось на цій сонячній галявинці.
— О, дзвіночки! — вказав Тарасик на квіти,
що голубіли неподалік.
Тетянка торкнулася однієї, другої квітки:
— А чому ж вони не дзвонять?
— Бо спочивають зараз. А дзвонять рано-вранці,
пробуджують лісових мешканців: «Дзінь-дзень! Годі спати!
До роботи! До роботи! До роботи!» І зайці біжать капусту
поливати, білки по горіхи, дятел кузню відчиняє, мурашки
свій дім ремонтують.
Тарасик так цікаво розповідав, що Миколка заслухався.
А Тетянка сказала:
— Букет мамі й так сподобається. А дзвіночків я не буду
рвати. Нехай дзвонять. - Чому автор, на твою думку, назвав оповідання «Лісова дивина»?
- Чому дівчинка не зірвала дзвіночки в букет?
- Як цей вчинок характеризує дівчинку?
- Які ще лісові квіти ти знаєш? Розкажи про них.
Домашня робота: придумати (або згадати) правила - як треба берегти природу та розказати їх.
21 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Як виник папір? П.Утевська "Син рослинного світу". Поділ тексту на частини. М.Чумарна "Наші дерева". Цікавий світ птахів. В.Приходько "Пташина лазня".
Винахід паперу – одне з
головних досягнень людства на шляху до цивілізації. Ще в найдавніші часи людина
шукала матеріал, який би йому служив для писемності.Ви, мабуть, задавали собі запитання: що таке папір?
Так от, папір – це матеріал зі
спресованних рослинних волокон. Його використовують для різних цілей, зокрема
для писання, друкування книжок і газет, а також для упаковки.
Перегляд мультфільму "Папір"
Прочитати оповідання з підручника ст. 114-115 (відповідати на питання)
- Як ми вже зрозуміли, папір виготовляють із дерева. А ми зараз ознайомимось із віршем Марини Чепурної "Наші Дерева" та дізнаємось, що автор нам підготувала цікавого. Прочитай виразно.
Наші дерева
Дуб у лісі наймудріший:
Він дерев навчає тиші,
Бо найдовший вік прожив,
Надивився різних див.
Поряд нього — як дитина,
Зацвіла собі калина:
Хоч і ростом невеличка —
Між усіх дерев велична
Своїм цвітом і красою,
І цілющою росою.
А над річкою вербиця —
Всій воді земній сестриця,
А за нею красень-явір
Аж пишається у славі,
Далі липа-медівниця —
Всього лісу чарівниця:
Всіх медує і лікує,
Д
уже довгий вік вікує.
І красується без слова
Рід дерев — ясна діброва,
Щось говорить, як уміє,
Тільки ми не розумієм.
Марія Чумарна
- Які дива допомогла тобі побачити авторка? - Про які дерева йдеться у вірші?
- Чому, на твою думку, авторка назвала вірш «Наші дерева»? Що нового ти довідався/довідалася, прочитавши вірш?
* Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша.
** Яке з дерев є чарівником лісу? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка? Прочитай.
- Відгадай ребус. І дізнаєшся, що є частиною нашої природи.
- Так, це птах.
Цікавинка про птахів (переглянути відео)
- Прочитай оповідання Віктора Приходько "Пташина лазня" (ст. 116-117) і дізнаєшся за допомогою чого птахи себе лікують.
- Відповідати на питання після прочитаного тексту.
Домашня робота: знайти і вивчити 3 прислів'я або 3 приказки про дерева. (записати відео або аудіо звук і скинути у Вайбері!)
(писати на окремому аркуші!)
23 квітня 2020 рік
Діагностична робота
Тема уроку: Розділ "Усе так цікаво довкола". Перевір себе
Продовжіть речення.
1. Назва прочитаного розділу...
2.Автором твору «До ре мі фа соль ля сі до» є…
Поміркуй та дай відповідь на питання.
3. Як можна «лікувати» на́стрій людини?
4. Яке значення має відкриття Левенгука?
(виконану роботу сфотографувати та відправити мені у Вайбері)
24 квітня 2020 рік
Урок позакласного читання
Тема уроку: Газета - наш добрий помічник і мудрий порадник
1. Розглянь фото-зображення дитячих газет.
- Що зображено на фото ?
- Які дитячі газети ти знаєш ще?
- Які дитячі газети приносить у твій дім листоноша? Чи є такі на фото?
- Чи виписує твоя родина газети для дорослих? Які? Чи є в них сторінка для дітей? Яка її назва?
- Як ти думаєш, що може повідомляти кожна з газет, зображених н фото?
Перегляд відео "Як і ким виготовляються газети"
2. Дай відповіді на питання (усно!)
Хто подає матеріали для газети?
Як називають дописувачів по-іншому?
Хто опрацьовує і систематизує надісланий матеріал?
Хто бере участь у випуску газети?
Чи є Інтернет-газети?
Слова для довідки: кореспонденти, редактори,
журналісти, редакційна колегія, коректор, друкарі,
художники, фотографи…
3. Прочитай текст.
Звідки прийшла газета
Перша газета з’явилася у Стародавньому Римі в
першому столітті до нашої ери. Вона мало чим
нагадувала сучасну газету. У Римі видавалися
закони, обов’язкові для всього населення, — про
податки, про підготовку до військових походів, про
введення нового календаря. Але всіх законодавців
хвилювало питання — як зробити, щоб всі закони
дізналися зразу всі римляни?
Вихід знайшов видатний діяч давньоримської
держави Гай Юлій Цезар. Він наказав поставити у
центрі міста гіпсові плити. На них записували
розпорядження римської влади та інші повідомлення
про події, які відбувалися у місті. Ці повідомлення
були короткими, адже на плитах не можна було
розмістити багато тексту.
Зацікавленість римлян повідомленням на
гіпсових плитах все зростала. Тоді було вирішено
розмножувати тексти. Окремі повідомлення
записували на невеликих глиняних табличках і
продавали населенню.
Гіпсові плити мали спеціальні назви. Вони,
звичайно, не були схожі на справжню газету. І все
таки це були газети: вони виконували одне з
основних завдань — повідомляти новини.
Плити виставлялися досить тривалий час. Вони
припинили своє існування лише на початку IV
століття нашої ери.
- Чим зацікавив тебе текст?
- Ти можеш пояснити , звідки прийшла газета?
Домашня робота: Уяви себе кореспондентом
дитячої газети «Промінчик». Склади розповідь і
поділись своїми думками про цікаву подію, про
вчинок друга, про якесь явище… (можно зробити у вигляді відео, або малюнку).
Перегляд відео "Пасха"
https://www.youtube.com/watch?v=qSugQZxDyYQ
27 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Радість Великодня. Н.Куфко "Свято Пасхи недалечко", К.Перелісна "Христос Воскрес!"
- Великдень - одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. У давнину Великдень вважався святом бога Сонця - Ярила. Свято Великодня в Україні сьогодні символізує загальне відродження та обновлення.
- Сьогодні мова буде саме про свято Пасхи.
Прослухай вірш Н.Куфко "Свято Пасхи недалечко" і дай відповіді на питання.
- Познайомимося з наступною поетесою, Катериною Перелісною, та прочитаємо її вірш "Христос Воскрес!"
Домашня робота:опрацювати сторінку підручника 129.
28 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Як Великдень надворі, то й писанки на столі. Д. Чередниченко "Писанка". Н. Гуменюк "Писанка".
Перегляд відео "Пасха"
https://www.youtube.com/watch?v=qSugQZxDyYQ
- Сьогодні познайомимося ще з одним українським письменником та його віршем "Писанка".
Дмитро Семенович Чередниченко (30 листопада 1935, с. Межиріч, Канівський район, Черкаська область) — український письменник, поет, літературний редактор, педагог, мистецтвознавець. Перекладач литовської літератури.
Прочитати вірш "Писанка" з підручника ст. 130. і дати відповіді на питання.
- Ми продовжуємо далі. Знайомимось.
Надія Павлівна Гуменюк (Лис) — українська поетеса, прозаїк, публіцист.
Надія Гуменюк народилася 2 січня 1950 року в селі Онацьківці Полонського району Хмельницької області.
Вперше публікуватися почала у десятирічному віці у всеукраїнській газеті для школярів «Зірка».Надія Гуменюк також є автором книжок для дітей.
Дуже популярними серед дітей стали її книжки: «Чапики–Чалапики», «Веселка для Веселика», «Де гуляє крокотам» та інші.
Прочитати вірш Н.Гуменюк "Писанка" і дати відповіді на питання.
Домашня робота: вивчити напам'ять вірш Д.Чередниченко "Писанка"(ст.130.). (записати відео або аудіо-звук і скинути у Вайбері).
30 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Великодні ігри. М.Хоросницька "Великодня гра". Створення словесної картини до вірша. Складання інструкції до проведення гри
https://www.youtube.com/watch?v=b-zRfjl02CM
30 квітня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Великодні ігри. М.Хоросницька "Великодня гра". Створення словесної картини до вірша. Складання інструкції до проведення гри
- Після Різдва
найбільшим християнським святом є Великдень.
- Як ще називається це свято?
-З чим у вас
асоціюється це свято?
- Відгадайте, про який атрибут Великоднього кошика йде
мова?
Барвисте яйце
По столі котилось,
З ковбасою подружилось,
Біля хрону покрутилось,
В храмі освятилось.
Писанка – це яйце, розписане традиційними
символами, які нанесені за допомогою воску і барвників за
допомогою писачка.
Перегляд відео "Добрі традиції. Писанки"https://www.youtube.com/watch?v=b-zRfjl02CM
- Здавна писанки чи крашанки використовували також для ігор. З однією такою грою ви ознайомитесь прочитавши вірш Марії Хоросницької "Великодня гра" ст. 131.
Марія Хоросницька (Марія Василівна Сваричевська)- українська поетеса, народилася у 1925 році в селі Хоросні на Львівщині. Від назви села й узяла собі літературний псевдонім. Була активною учасницею молодіжного життя, друкувалася, виступала на поетичних вечорах.
Перегляд відео "Великодні ігри"
Домашня робота: ст. 131 читати і відповідати на питання.
4 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Найрідніша в світі - мама. О. Дерманський "Теплий віршик для мами"
4 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Найрідніша в світі - мама. О. Дерманський "Теплий віршик для мами"
Склади прислів'я.
·
Матір рідну а біля матері добре.
·
Одна мати -- вірна порада.
·
На сонці тепло, не замінити.
- Отож, ви зрозуміли , про кого ми будемо говорити, читати
на уроці? Так, про матір.
- Слово «мама» - символ життя, святості, любові, вічності.
Прослуховування пісні "Матуся"
- Чи сподоблась вам пісня? Чим саме?
- Зроби декілька компліментів своїй мамі.
Читання вірша О. Дерманського "Теплий віршик для мами" ст. 132.
Домашня робота: намалювати свою маму (фото малюнка скинути у Вайбері).
05 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Жартівлива пропозиція. О. Сенатович "Поміняймося місцями"
Оксана Павлівна Сенатович
(2 січня 1941, Бережани — 31 березня 1997, Львів) — українська поетеса, дитяча письменниця, перекладачка, редакторка.
Перегляд відео "Оксана Сенатович"
- Всі ми любимо пожартувати.
Жарт —це фраза з гумористичним змістом. Ознайомтесь з віршем О.Сенатович "Поміняймося місцями" в підручнику ст. 133.
Домашня робота: виразне читання вірша "Поміняймося місяцями" ст.133.
7 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Усе починається з мами. М.Пономаренко "Якщо говорити між нами..". С. Андрійович "Маму потрібно не тільки любити".
Можна у світі чимало зробити:
перетворити зиму на літо,
можна моря й океани здолати,
гору найвищу штурмом узяти,
можна пройти крізь пустелі та хащі...
Тільки без мами не можна нізащо,
бо найдорожче стоїть за словами:
в світі усе починається з мами...
А.Костецький
- Як ви розумієте вислів "все починається з мами"?
- Ви вже здогадались про кого сьогодні поговоримо та почитаємо? Звичайно, про наших найрідніших - наших матусь!
- Пропоную ознайомитись із віршем М.Пономаренко "Якщо говорити між нами"
Марі́я Анто́нівна Пономаре́нко (8 березня 1945, Левків) — дитяча письменниця.
Свою першу казочку «Подарунок» написала у 28 років.
Марія Пономаренко — частий гість обласної бібліотеки для дітей, бере участь у багатьох масових заходах. Зустрічається з дітьми, з бібліотекарями районів та області, опікується студійцями дитячого об’єднання поетів-початківців «Літературний передзвін».
Нещодавно в пані Марії з’явилось ще одне захоплення — вона почала малювати.
М.Пономаренко "Якщо говорити між нами..."(дай відповіді на питання після прочитаного вірша)
- Всім своїм життям і працею, прикладом і вихованням наші мами утверджують в нас кращі риси людяности і добра.
- Мама - це людина, перед якою ми будемо завжди в боргу, будемо вічно цілувати їхні руки, які підтримували нас у години радости і печалі. Мати - це берегиня домашнього тепла і затишку.
- Але маму потрібно не лише любити... А що ж ще ? Щоб дізнатись, ви прочитаєте вірш Степана Андрійовича "Маму потрібно не лише любити..."(ст. в підручнику 134-135, відповідати на питання після прочитаного)
- Цього, 2020 року, День мами відзначається 10 травня. Пропоную подивитися казочку "День Матері".
Перегляд відео "Казка про День Матері"
Домашня робота: знайти,записати і запам'ятати 3 прислів'я або 3 приказки про матір.
12 травня 2020 рік
Тема уроку: Перевір себе. Розділ "СВЯТКОВА
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА" (ст.129-135)
(завдання виконувати на окремому аркуші паперу!)
Дати відповіді на питання:
1. Якими словами сповіщають усіх про воскресіння Христа і
як треба відповідати?
2. Чому Великодні яєчка називають писанками, крашанками?
3. Які вислови, порівняння можна використовувати,
звертаючись до мами?
4. Який з прочитаних віршів викликав радість? Чому?
14 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Літо прийшло! Ю.Старостенко "Доброго ранку всім!"
Відгадайте загадку.
Сонце дуже припікало,
Встигли ягоди дозріти.
Ми купались, загоряли,
Бо було чудове …
Прослуховування (підспівування) пісні "Літечко"
- Сьогодні познайомимось з письменником, який надзвичайно сильно любив природу і з його оповіданням "Доброго ранку всім!"
Ю́рій Семе́нович Старосте́нко (*13 червня 1923, м. Забелишине, Білорусь — 1965, Київ, Україна) — український дитячий письменник білоруського походження.
Прочитати оповідання "Доброго ранку всім!" ст. 139-140, дати відповіді на питання після прочитаного.
Домашня робота: намалювати малюнок "Літо на порозі!" (фото скинути у Вайбер)
15 травня 2020 рік
Урок позакласного читання
Тема: Подобається, є бажання, залюбки читаю
1. Розглянь ілюстрації обкладинок книжок.
- Прочитай назви книжок. Які з них тобі знайомі? Про що
йдеться в названій тобою знайомій книжці? Що тебе
зацікавило у змісті книжки? Чи рекомендував ти своїм
друзям познайомитися з цією книжкою? Чому?
- Яка з ілюстрацій обкладинок є для тебе новою? Яка назва
книжки? Як ти думаєш, про що розповідає книжка? Які
твори увійшли до неї? Що допоможе тобі знайти
правильну відповідь на будь-яке питання, пов’язане з
темою книжки, зі змістом творів, які надруковані в книжці?
2. Розкажи!
- Які книжки є у власній домашній бібліотеці? Чи приходилось тобі дарувати книжки своїм друзям? Які саме? Які твори плануєш причитати і влітку?
3. Прислухайтеся!
18 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Звуки природи. Н.Бічуя "Зелений скрипаль"
- Які книжки є у власній домашній бібліотеці? Чи приходилось тобі дарувати книжки своїм друзям? Які саме? Які твори плануєш причитати і влітку?
3. Прислухайтеся!
На книжкових полицях бібліотек, книгарень багато цікавих,
корисних, добрих книжок. Вони чекають на тебе. Книжка —
найкращий порадник і друг. Не забувай про це! Мандруй
книжковими світами і він відкриє тобі свої таємниці.
Домашня робота: (на окремому аркуші) написати та намалювати про свою улюблену книжку (автор, про що в ній йдеться).
18 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: Звуки природи. Н.Бічуя "Зелений скрипаль"
Прослуховування відео "Звуки природи"
- Чи сподобалась вам мелодія? Чим самим?
- Сьогодні ознайомимось з твором Н. Бічуя "Зелений скрипаль".
Ні́на Леоні́дівна Бічуя́ (нар. 24 серпня 1937, Київ) — українська письменниця.
Навчалась у СШ № 5. Закінчила факультет журналістики Львівського університету. Була на журналістській роботі. Працювала завлітом Львівського театру юного глядача.
Відгадай головного героя твору.
Музикант живе на лузі,
Упізнай його, мій друже,
Спинка, ноги, голова —
Все зелене, як трава.
Ще й швидкий, як вітерець,
Милий …
Упізнай його, мій друже,
Спинка, ноги, голова —
Все зелене, як трава.
Ще й швидкий, як вітерець,
Милий …
- Прочитати твір "Зелений скрипаль" з підручника ст. 140-141, відповідати на питання після тексту.
Домашня робота: підготувати опис коника і розказати мамі (або татові, бабусі тощо).
Прочитати твір Б.Вовка "З днем народження, Ягідко!" ст. 142-143 з підручника (відповідати на питання після прочитаного).
19 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: У гості до ягідки. Б. Вовк "З днем народження, Ягідко!"
Відгадай ребус.
- Так, це Ягода!
- Сьогодні познайомимось з твором Бориса Вовка "З днем народження, Ягідко!"
ВОВК Борис Георгійович (30. 06. 1929, м. Новосибірськ - 20. 07. 2004, Київ) – письменник, журналіст.
Від 1956 працював у Нац. радіокомпанії України: в редакції для дітей та юнацтва. У своїх творах навчав дітей любити рідну землю, творити добро.
Домашня робота: виразно читати текст ст. 142-143.
(роботу записувати на окремому аркуші, фото кидати у Вайбері)
21 травня 2020 рік
Тема уроку: Перевір себе. Літо на порозі.
(роботу записувати на окремому аркуші, фото кидати у Вайбері)
21 травня 2020 рік
Тема уроку: Перевір себе. Літо на порозі.
1. У якому творі автор бажає усім «доброго ранку!» Чому
саме?
2. Кого називають зеленим скрипалем? Чому?
3. Хто автор твору «З днем народження, ягідко!»
4. Про що мені цікаво читати?
25 травня 2020 рік
Класна робота
Тема уроку: У світі казки чарівної
А казка, діти, справжнє диво
А казка, діти, справжнє диво,
Там подвиги й пригоди є.
Вона кінчається щасливо,
Там місце кожному своє.
І мудрість в ній перемагає,
І щедрість, і любов свята.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що править світом — доброта.
Перегляд відео "У світі чарівної казки"
Домашня робота: прочитати улюблену казку (фрагмент читання зняти на відео і відправити у Вайбер)
26 травня 2020 рік
Тема уроку: Навички читання вголос
Перегляд відео "Навички читання"(відповідати на питання)
https://www.youtube.com/watch?v=mlC37XpZBd8
28 травня 2020 рік
Тема уроку: „І ВКРИЛИСЬ ЛУКИ ЦВІТОМ, ВІТАЮЧИСЬ ІЗ ЛІТОМ”. Підсумок за рік
26 травня 2020 рік
Тема уроку: Навички читання вголос
Перегляд відео "Навички читання"(відповідати на питання)
https://www.youtube.com/watch?v=mlC37XpZBd8
28 травня 2020 рік
Тема уроку: „І ВКРИЛИСЬ ЛУКИ ЦВІТОМ, ВІТАЮЧИСЬ ІЗ ЛІТОМ”. Підсумок за рік
— Відгадайте загадку.
• На деревах вишеньки,
А в траві — сунички.
Сонечко із висоти
Нам цілує щічки.
Вся земля теплом зігріта,
Бо до нас приходить....
— Сьогоднішній урок ми присвячуємо чудовій порі року — літу.
— Чи любите ви літо?
— За що ви його любите?
ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ ОПОВІДАННЯ ВАСИЛЯ ЧУХЛІБА „СТЕЖИНКА”
Оповідання
Якщо дружити зі стежинкою, вона багато цікавого розповість. Тетянка вийшла на ганок, а стежинка неначе взяла її за руку і повела за собою.
Довкола картопля цвіте біло й рожево, соняхи в золоті бубни вигупують. Зелений огірочок виповз із грядки на стежку: а що тут діється? Квасоля-повитиця пишається на високих тичках, їй звідтіля все видно. А гарбуз та гарбузиха з гарбузенятами поховалися під лапатим листям — щоб сонце не напекло.
Через стежину снують мурашки. Такі малі, а тягнуть більші за себе гілочки й бадилинки. Тетянка знає: отам, під старою грушею, вони дім собі будують.
А в повітрі золоті цяточки блискають. То бджоли летять по мед: на город, на леваду, в поле.
Веде стежинка Тетянку і все їй показує. Уже й город кінчається. Що ж там далі?
А тут бабуся:
— Внучко, ходи-но до хати!
По правді, Тетянці не хочеться вертатись. Але треба слухатися. Ну що ж, вона завтра із стежинкою далі піде.
— Куди стежка повела Тетянку?
— Що вона бачила прямуючи стежкою?
— Кого зустріла Тетянка?
— Де живуть мурахи?
— Чим зайняті бджоли?
Намалювати словесний малюнок до оповідання.
- Попереду чекають літні канікули. Не забувайте, що життя і здоров'я є найціннішим нашим скарбом.
Комментарии
Отправить комментарий